Nee
3 augustus 2020
Gebruik jij het woord wel eens? Bewust? Tegen een klant?
Zo’n klein woordje kan best lastig zijn om over je lippen te krijgen.
Die klant die extra tijd blijft opeisen, de klant die eigenwijs is en overal tegenin gaat, de klant die het allemaal wel weet maar geen actie onderneemt, de klant waarvan gaandeweg blijkt niet bij je aanbod te passen, de klant waar je geen klik mee hebt….
Ondanks dat je deep down wel weet dat deze klant niet goed voor je is, blijf je doorgaan. “Nee” is geen optie want…. Hoeveel excuses heb je al bedacht om maar geen “nee” te hoeven zeggen?
Heb je wel al bedacht wat die “nee” je kan gaan opleveren?
Rust en tijd om nieuwe klanten te benaderen of om een nieuw product te lanceren, meer energie voor je andere klanten waardoor je daar betere resultaten kunt behalen en ga zo maar door.
Dus in plaats van te bedenken wat de “nee” aan negativiteit zou kunnen betekenen, kun je ook bedenken wat voor moois die “nee” jou kan gaan brengen.
En als je die “nee” oprecht en eerlijk communiceert met die klant, zal deze er ook nog iets van kunnen leren 😉.